• امروز : چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
2

هیچ کس فکر نمیکرد در مشهد شدنی باشد/ پرورش گاومیش

  • کد خبر : 3569
  • 17 اردیبهشت 1402 - 6:57
هیچ کس فکر نمیکرد در مشهد شدنی باشد/ پرورش گاومیش
دامدار جوان گفت: براساس صورتجلسه ای که جهاد کشاورزی اعلام کرده بود ساخت و ساز در شعاع 200 متری روستاها برای دامپروری مشکلی نداشت و امتیازها نیز واگذار می‌شد که ما نیز بر همین اساس و با توجه به مشکل آب در مشهد به روستا مهاجرت و زمینی را خریداری و محل نگهداری را احداث کردیم.

به گزارش پایگاه خبری عصر توس ، آغاز هر کاری برای نخستین بار همیشه ترس و سختی‌های خود را دارد اما راه و مسیر را برای افراد بعدی هموار می‌کند. این باریکی از جوانان مشهدی سعی کرده راهی که هیچکس فکر نمی‌کرد در مشهد شدنی باشد را با سختی‌های زیادی طی کند و در این مسیر با سختی‌های زیادی روبه رو شود اما تا آخر راه با قدرت و پشتکار مسیر را ادامه می‌دهد و همین موضوع ما را عازم روستای سروآباد در حوالی شهرستان مشهد کرد روستایی که علی رحمانی‌نسب برای نخستین بار در خراسان رضوی و شهر مشهد در انجا اقدام به پرورش گاومیش کرده است.

همچنین این دامدار اظهارداشت:سال ۱۳۹۷ اقدام به پرورش گاومیش در شهرستان کردم و در ابتدای کار ۱۰۰ میلیون تومان نیز هزینه شد ولی جالب بود که برای حمل دام به استان با مشکلات زیادی روبه رو بودم.

وی ادامه داد: برای مجوز حمل دام ها از خورستان به خراسان رضوی یک ماه نامه درخواستم در اداره دامپزشکی به طول انجامید و از سویی من را مجبور کردند با ماشین دارای مجوز حمل دام ها را منتقل کنم که مجبور شدم ماشینی با کرایه چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بگیرم.

رحمانی نسب بیان کرد: براساس صورتجلسه ای که جهاد کشاورزی اعلام کرده بود ساخت و ساز در شعاع ۲۰۰ متری روستاها برای دامپروری مشکلی نداشت و امتیازها نیز واگذار می‌شد که ما نیز بر همین اساس و با توجه به مشکل آب در مشهد به روستا مهاجرت و زمینی را خریداری و محل نگهداری را احداث کردیم.

وی ادامه داد: سهم آب چاه کشاورزی خریداری کردیم و از سویی برای آب شرب و برق درخواست دادیم که در کمال تعجب اعلام کردند خارج از محدوده هستید و این موضوع واگذار نشد.

این دامدار عنوان کرد: پس از سه سال پیگیری سال گذشته توانستیم برق دریافت کنیم ولی مشکل آب آشامیدنی همچنان باقی است، این در حالی است که نامه سه سال تحصیل فرزندم در روستا را ارائه و در همین مدت خداوند فرزند دیگر در روستا به ما داده است که ثابت می‌کند ساکن روستا هستیم.

لینک کوتاه : https://asrtoos.ir/?p=3569

برچسب ها

ارسال نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

پایگاه خبر عصر توس/رسانه نسل امروز

دفتر مرکزی: مشهد

ایمیل: asrtoosnews@gmail.com