• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
0
رئیس انجمن داروسازان خراسان رضوی گفت:

مهم ترین مشکل ما کمبود دارو است

  • کد خبر : 3566
  • 17 اردیبهشت 1402 - 6:10
مهم ترین مشکل ما کمبود دارو است
رئیس انجمن داروسازان خراسان رضوی گفت: ما ارز را به دارو می‌دهیم اما با محدودیت‌های قیمت‌گذاری در دارو و با مخالفت بیمه روبه رو هستیم سرمایه در گردش داروها زیادشده و داروخانه‌ها مشکل اقتصادی دارند.

به گزارش پایگاه خبری عصر توس، سید‌علی جعفری نژاد در نشست خبری اظهارداشت: با توجه به وضعیت بازار دارویی کشور و خراسان رضوی این نیاز احساس شد تا با خبرنگاران ارتباط نزدیک تر داشته باشیم و از مشکلات این انجمن بگوییم، در حال حاضرمهم‌ترین مشکل کمبود دارو است و از تولیدکننده  گرفته تا توزیع‌کننده و داروخانه‌ها همه با این مشکل روبه رو هستند.

وی افزود: هم‌اکنون با مشکل کمبود دارویی مواجه هستیم به ویژه داروهای اساسی و بیماران خاص، البته مشکلات بیشتری را امسال نسبت به سال گذشته در زمینه کمبود دارو خواهیم داشت و مهمترین مسئله در بحث کمبود دارو مشکلات تولید است.

جعفری نژاد ادامه داد: یکی از مشکلات تولید افزایش ارز از ۲۸هزار تومان به ۴۲هزار تومان است که باید این موضوع به نحوی در کشور مدیریت شود.

رئیس انجمن داروسازان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات و چالش‌های دیگر کمبود دارو، بحث نقدینگی برای تهیه مواد اولیه و تبدیل آن به ارز است که این موضوع مشکلات این حوزه را قاعدتا دوچندان می‌کند یعنی از یک طرف با افزایش قیمت ارز و از طرفی دیگر با کمبود نقدینگی مواجه هستیم.

وی اظهارکرد: دانشگاه علوم پزشکی ۶ شهرستان خراسان رضوی از شرکت‌های پخش دارو  مایحتاج دارویی خود را دریافت می‌کنند ضمن اینکه ۵۰۰ میلیارد تومان به شرکت‌های پخش دارو بدهی داریم که ۱۰۰میلیارد تومان آن درحال انجام است.

جعفری نژاد اذعان داشت: با توجه به مشکلات تولید دارو بسیاری از تولیدکننده‌های داخلی ترجیح دادند به سراغ مکمل‌ها بروند یعنی به داروخانه که مراجعه می‌کنیم بیشتر مکمل‌ها در کنار داروها وجود دارند در صورتی که در گذشته چنین چیزی نبوده است.

رئیس انجمن داروسازان خراسان رضوی با تاکید بر اینکه ما ارز را به دارو می‌دهیم اما با محدودیت‌های قیمت‌گذاری در دارو با مخالفت بیمه روبه رو هستیم گفت:سرمایه در گردش داروها زیادشده و داروخانه‌ها مشکل اقتصادی دارند.

وی تصریح کرد: ۵۴درصد گردش مالی داروخانه ها مربوط به بخش دولتی است درحالی که ۹۳درصد داروخانه‌ها خصوصی هستند و مشکل کمبود در بعضی داروها توزیع نادرست است

جعفری نژاد با بیان این مطلب که بیش از ۵۰درصد داروخانه‌های مشهد تنها هزینه‌های خودشان را درمی آورند و سودی برایشان نمی‌ماند بیان کرد:مشهد از جمله شهرهایی است که بیشترین داروخانه را دارد ،۷۶۷ داروخانه شهری و روستایی، ۱۵۷داروخانه شهرستانی و۱۲۰ داروخانه شبانه روزی در خراسان رضوی وجود دارد.

رئیس انجمن داروسازان خراسان رضوی درخصوص طرح دارویار گفت:منابع درستی برای این طرح تعریف نشده و باگذشت چندماه از اجرای طرح مشکلاتی با سازمان بیمه گر بوجود آمد؛ بیمه تامین اجتماعی تا پایان بهمن ماه را به طور کامل پرداخت نکرد لذا در آینده با مشکلات بیشتر در این زمینه  با توجه به افزایش قیمت‌ها رو به رو هستیم.

لینک کوتاه : https://asrtoos.ir/?p=3566

برچسب ها

ارسال نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

پایگاه خبر عصر توس/رسانه نسل امروز

دفتر مرکزی: مشهد

ایمیل: asrtoosnews@gmail.com