• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
0

روکش ۱۶۵ کیلومتر از راه‌های خراسان رضوی بهسازی شدند

  • کد خبر : 3708
  • 25 اردیبهشت 1402 - 8:42
روکش ۱۶۵ کیلومتر از راه‌های خراسان رضوی بهسازی شدند
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت:رو کش 584 کیلومتر از راه در قالب طرح تحول بهسازی جاده‌های استان خراسان رضوی در سال گذشته بهسازی شده.

به گزارش پایگاه خبری عصر توس، به نقل از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی، جعفر شهامت ضمن اعلام انجام ۵۸۴ کیلومتر بهسازی روکش راه در قالب طرح تحول بهسازی جاده‌های استان خراسان رضوی در سال گذشته بر تداوم عملیات تا رفع خرابی و ترمیم راه‌های استان تاکید کرد و اظهار داشت: نیاز به اقدام فوری برای ترمیم حداقل ۲۰۰۰ کیلومتر از راه‌های استان داریم که تاکنون بخش اولویت‌دار آن بر اساس سامانه مدیریت روسازی راه‌ها (PMS) متناسب با شدت خرابی و ترافیک به میزان ۲۸ درصد مورد بازسازی قرار گرفته است.

وی افزود: تاکنون ۳۲۲۵ میلیارد تومان قرارداد جهت بهسازی ۲۱۵۲ کیلومتر روکش راه‌های شریانی اصلی و فرعی استان در یک سال اخیر منعقد شده است که در صورت تامین قیر و تخصیص به موقع اعتبارات بازسازی و بهسازی حداقل هزار کیلومتر از راه‌های استان برای سال جاری  هدف‌گذاری شده است که شامل ۲۰۰کیلومتر عملیات حفاظتی اسکراب سیل، ۲۰۰ کیلومتر روکش حفاظتی راه‌ها و ۶۰۰ کیلومتر لکه‌گیری و روکش است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ضمن تاکید بر اولویت کریدورهای تردد زائرین به مشهدمقدس و کریدورهای ترانزیتی استان، در قراردادهای منعقد شده گفت: سهم کریدور شمالی را به میزان ۲۵۲ کیلومتر، محورهای غربی استان برابر ۱۰۰۲ کیلومتر، محورهای شرقی ۴۲۹ کیلومتر و کریدور جنوبی استان برابر ۴۶۹ کیلومتر است که در صورت ضرورت مطابق سامانه PMS افزایش خواهد یافت.

شهامت از اتمام اجرای مصوبات در نظر گرفته شده در حوزه روکش راه‌ها برای سال اول سفر دولت به استان خبر داد و به استمرار اقدامات به ویژه در محور غرب و تکمیل عملیات لکه‌گیری این محور تا ابتدای تابستان جاری تاکید کرد.

وی افزود: با توجه به عدم وجود پیمانکار توانمند بومی و عدم تطبیق کارخانجات آسفالت شهرستان سبزوار با استاندارد مرکز تحقیقات راه و شهرسازی در راستای کنترل کیفیت، متاسفانه سرعت پیشرفت این طرح در محدوده شهرستان سبزوار کمتر از انتظار بوده که در صدد جبران موضوع با افزایش ظرفیت تولید آسفالت و اکیپ‌های اجرای آن و در صورت لزوم انعقاد قرارداد جدید و خلع ید یکی از پیمانکاران کم کار هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی ادامه داد: در محورهای سبزوار اسفراین و سبزوار بردسکن نیز بر تکمیل اقدامات انجام شده جهت رفع مشکل هم استانی‌ها و زائرین و مسافرین عزیز در طول راه ها تاکید داریم ، تمامی قراردادهای لازم منعقد شده و برنامه جبرانی جهت مواردی که پیمانکار از برنامه زمان‌بندی عقب است در دستور کار قرار دارد.

شهامت به عدم تخصیص قیر از منابع قانون بودجه ۱۴۰۲ در سال جاری خبرداد و بیان کرد: در صورت عدم تخصیص به موقع قیر جدید، کارگاه‌های روکش در یک ماه آینده با اتمام قیر موجود به ناچار تعطیل خواهند شد و ضرورت دارد پیگیری‌های همه جانبه در این خصوص در سطح ملی به عمل آید تا امکان تامین حداقل پانزده هزار تن قیر برای روکش راه‌ها در حوزه راهداری استان فراهم شود.

لینک کوتاه : https://asrtoos.ir/?p=3708

برچسب ها

ارسال نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

پایگاه خبر عصر توس/رسانه نسل امروز

دفتر مرکزی: مشهد

ایمیل: asrtoosnews@gmail.com