• امروز : چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
5
رییس دانشکده علوم پزشکی شهرستان:

تکمیل ظرفیت بیمارستان سجادیه تربت جام از بیماران کرونایی

  • کد خبر : 756
  • 16 تیر 1399 - 3:50
تکمیل ظرفیت بیمارستان سجادیه تربت جام از بیماران کرونایی
رییس دانشکده علوم پزشکی تربت جام اظهار داشت: با توجه به عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی متاسفانه ظرفیت پذیرش بخش عفونی بیمارستان سجادیه ۱۰۰ درصد از بیماران کرونایی تکمیل شده است.

رییس دانشکده علوم پزشکی تربت جام اظهار داشت: با توجه به عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی متاسفانه ظرفیت پذیرش بخش عفونی بیمارستان سجادیه ۱۰۰ درصد از بیماران کرونایی تکمیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری عصر توس، دکتر محمدرضا افکار افزود: شرایط کرونایی تربت جام بحرانی است و از وضعیت هشدار هم عبور کرده و اگر مردم این شهرستان نکات بهداشتی را رعایت نکنند در چند روز آینده با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد.

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در این شهرستان متاسفانه ۵۳ نفر فوتی در این منطقه به ثبت رسیده و در مرحله دوم این بیماری و در دو ماهه گذشته ۲۸ بیمار کرونایی جان خود را از دست داده‌اند.

رییس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: با تکمیل ظرفیت بیمارستان سجادیه از بیماران این ویروس در حال حاضر هیچ تخت خالی در این مرکز درمانی نداریم و با کمبود نیروی انسانی و دستگاه اکسیژن رسان مواجه هستیم و بسیاری از کادر درمانی شهرستان تربت جام درگیر بیماران کرونایی هستند.

افکار افزود: متاسفانه به دفعات دیده شده که شهروندان تربت جامی در منازل خود اقدام به برگزاری مراسم ازدواج و عزا می کنند که این خود در این منطقه نقش به سزایی در گسترش این بیماری داشته است و درصورتی که هرگونه مراسمی و تجمعی انجام گیرد طبق مصوبه ستاد کرونای شهرستان تربت جام با متولیان برگزاری به صورت قانونی برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۰ نفر در بخش کرونای بیمارستان سجادیه تربت جام و ۱۰ نفر در بخش آی. سیو یو این مرکز درمانی بستری شده‌اند.

رییس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: مردم با استفاده از ماسک، شستن مکرر دست‌ها، حضور نیافتن در تجمعات و اماکن شلوغ و عدم تماس با افرادی که سرفه و عطسه می‌کنند سرایت این ویروس را به حداقل برسانند.

افکار افزود: متاسفانه طی چند روز گذشته ۱۵ بیمار مشکوک به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو هم در این شهرستان مشاهده شده که از این تعداد جواب آزمایش سه مورد مثبت اعلام شده است.

وی ادامه داد: این یک بیماری ویروسی است که نوعی کنه سخت هم مخزن و هم ناقل آن است و ویروس می تواند بسیاری از حیوانات اهلی و وحشی را مبتلا به کند و انسان هم درصورت تماس با حیوانات مبتلا به کنه آلوده به ویروس ممکن است مبتلا شود.

سه بیمارستان سجادیه، مهر مادر و ارتش برای پذیرش بیماران کرونا در تربت‌جام پیش‌بینی شده است.

مرکز شهرستان ۱۴۰ هزار نفری تربت‌جام در ۱۶۷ کیلومتری جنوب شرق مشهد واقع است.

این شهرستان از شمال شرق هم مرز با کشور جمهوری ترکمنستان و از مشرق هم مرز با افغانستان است.

براساس آخرین آمار رسمی، تاکنون ۲۴۰ هزار و ۴۳۸ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۶۳ تن در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۱ هزار و  ۵۷۱ تن رسیده است.

همچنین تاکنون ۲۰۱ هزار و ۳۳۰ نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.

لینک کوتاه : https://asrtoos.ir/?p=756

ارسال نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

پایگاه خبر عصر توس/رسانه نسل امروز

دفتر مرکزی: مشهد

ایمیل: asrtoosnews@gmail.com