• امروز : چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
0

احیای کوهستان پارک: آرزویی که به واقعیت نزدیک می شود

  • کد خبر : 4571
  • 19 تیر 1402 - 4:25
احیای کوهستان پارک: آرزویی که به واقعیت نزدیک می شود
اوایل خرداد امسال، سامانه کدال اطلاعیه واگذاری کوهستان پارک شادی مشهد به سازمان اموال و املاک کوثر وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران توسط بانک دی را منتشر کرد تا این خبر امیدها برای احیای شهربازی نوستالژی مشهدی ها را زنده کند.

 

اوایل خرداد امسال، سامانه کدال اطلاعیه واگذاری کوهستان پارک شادی مشهد به سازمان اموال و املاک کوثر وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران توسط بانک دی را منتشر کرد تا این خبر امیدها برای احیای شهربازی نوستالژی مشهدی ها را زنده کند. حالا این امید زنده تر شده و شورای پول و اعتبار نیز با واگذاری کوهستان پارک شادی به بنیاد شهید موافقت کرده است تا احیای کوهستان پارک یک گام رو به جلو برود و طبق توافق شهرداری مشهد با بنیاد شهید،شرایط برای احیای کوهستان پارک به صورت مدرن فراهم تر شود.

مهر شورای پول و اعتبار بر واگذاری کوهستان پارک

به گزارش پایگاه خبری عصر توس، شورای پول و اعتبار در هزار و سیصد و شصت و یکمین جلسه خود اعلام کرد: «شورای پول و اعتبار با توجه به پیشنهاد بانک مرکزی برای انجام مراحل اصلاح وضعیت بانک دی که از جمله بانک های ناتراز تحت نظارت بانک مرکزی است، مشروط به عدم خروج جریان نقد از بانک دی با معاوضه ملک کوهستان پارک شادی به بنیاد شهید و امور ایثارگران با اموال غیرمنقول سهل البیع معرفی شده از سوی بنیاد مزبور (خارج از فرایند مزایده) از شمولیت مفاد ماده (۲) دستورالعمل نحوه واگذاری اموال مازاد موسسات اعتباری موافقت کرد.

ضمناً بانک دی مکلف شد حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۲ اموال غیرمنقول منتقل شده از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران موضوع این مصوبه را به فروش رسانده و گزارش اقدامات صورت گرفته را در مقاطع ماهانه به معاونت نظارت بانک مرکزی ارائه کند. همچنین رعایت صرفه و صلاح سهامداران و سپرده گذاران بانک دی در کلیه مراحل قیمت گذاری و انتقال برعهده بنیاد شهید و امور ایثارگران و هیئت مدیره بانک دی می باشد.»

همچنین اوایل خرداد در اطلاعیه واگذاری کوهستان پارک به بنیاد شهید که در سامانه کدال سازمان بورس و اوراق بهادار منتشر شد، آمده بود: «به موجب قرارداد مورخ ۲۸‏/۱۲‏/۱۴۰۱ شش دانگ یک قطعه زمین به انضمام کلیه اعیانی ها و هرگونه امتیازات ملک موسوم به کوهستان پارک شادی مشهد دارای پلاک ثبتی به شماره ۱۶۷۱۳ فرعی از باقی مانده ۱۸۲ اصلی واقع در حوزه ثبتی شهرستان مشهد، در قبال چندین ملک سهل البیع، به سازمان اموال و املاک کوثر واگذار شد. شایان ذکر است، ارزش کلیه املاک مورد معامله (طبق مفاد قرارداد مذکور)، بر اساس نظریه هیئت کارشناسان رسمی دادگستری، در بازه زمانی ۲۵‏/۱۲‏/۱۴۰۱ تعیین می شود. همچنین ارزش دفتری ملک موسوم به کوهستان پارک شادی مشهد در دفاتر این بانک معادل مبلغ ۹۴۴ میلیارد ریال است.»

توافق شهرداری و بنیاد شهید برای احیای کوهستان پارک

با این مصوبه شورای پول و اعتبار، عملا شرایط برای واگذاری کوهستان پارک شادی به بنیاد شهید و اجرای توافق شهرداری مشهد با بنیاد شهید برای احیای این شهربازی قدیمی و نوستالژی مشهد به صورت مدرن تسهیل شد؛ چراکه محمدرضا قلندر شریف شهردار مشهد از جلسه با قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و توافق با این بنیاد برای احیای کوهستان پارک شادی خبر داد و گفت: تاکید مدیریت شهری از قبل هم این بوده که کاربری این مجموعه تغییر نکند و در قالب کوهستان پارک باشد و مجموعه فرهنگی و گردشگری برای مشهد اجرا شود. نگاه ما هم این بوده که کاربری آن تغییر نکند.

دو تا سه هفته پیش طی جلسه ای با دکتر قاضی زاده، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران توافق شد که کوهستان پارک شادی به صورت خیلی مدرن احیا شود. حداقل ۲۰ هکتار آن در قالب همین شهربازی خواهد بود و اماکن تفریحی دیگری در زمین آن محقق خواهد شد و یک مجموعه فرهنگی، تفریحی و گردشگری مناسب برای مشهد ایجاد می‌شود.

پیش از این نیز سخنگوی شورای شهر مشهد در گفت و گو با ما تاکید کرده بود که «مدیریت شهری برای منافع شهر علاقه مند به توافق است.» حاجی بگلو اظهار کرد: ما علاقه مندیم برای منافع شهر و مردم با سازمان اقتصادی کوثر توافق کنیم، سال هاست که کوهستان پارک شادی همین گونه رها شده، چهره شهر را هم به هم ریخته است، بالاخره مکانی بوده که مردم از آن استفاده می کردند،اما هم اکنون بدون استفاده مانده است، چه ایرادی دارد خود سازمان کوثر سرمایه گذاری کند؟ درآمد آن هم برای خودش باشد و خدمات بدهد، ما هم آمادگی داریم که خدماتی را ارائه کنیم. امیدوارم مردم بتوانند هر چه زودتر از مجموعه کوهستان پارک استفاده کنند. آمادگی داریم که وارد تعامل و گفت و گو شویم و چند مدل را بررسی کنیم، حتی سرمایه گذار هم معرفی می کنیم، بالاخره آن زمین و امکانات برای استفاده عموم مردم است، شهرداری هم می خواهد همین کار را انجام دهد. ما هم آمادگی داریم که با آن ها تعامل کنیم. مجموعه کوثر هم پای کار تعامل و همکاری بیاید تا این مجموعه را از بلاتکلیفی خارج کنیم.

او البته مثل تمام دوره های مدیریت شهری تاکید کرده بود که «اجازه تغییر کاربری داده نخواهد شد» و گفته بود،فضایی را که برای عموم مردم از قبل پیش بینی شده، به طورقطع اجازه تغییر کاربری نخواهیم داد.

 

لینک کوتاه : https://asrtoos.ir/?p=4571

برچسب ها

ارسال نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

پایگاه خبر عصر توس/رسانه نسل امروز

دفتر مرکزی: مشهد

ایمیل: asrtoosnews@gmail.com