• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - محرم - 1446
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

میتوانیم با چینی ها روابط خاص برقرار کنیم

  • کد خبر : 3531
  • 14 اردیبهشت 1402 - 10:55
میتوانیم با چینی ها روابط خاص برقرار کنیم
استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به زمینه‌های فراهم شده برای ارتباط بیشتر با شُرکای چینی به ویژه ترانزیت اقتصادی و سرمایه‌گذاری، ضروری است تا موضوعات مختلف مرور و شرایط بهتر از پیش فراهم شود.

به گزارش پایگاه خبری عصر توس، یعقوبعلی نظری در ارتباط ویدیویی با سفیر ایران در چین افزود: در سفر بهمن ماه پارسال رییس جمهور به چین سند‌های مختلفی برای توسعه همکاری به امضا رسید، در این راستا چین در ساخت قطار سریع السیر مشارکت دارد.
وی گفت: باتوجه به زمینه‌های فراهم شده برای ارتباط بیشتر با شُرکای چینی به ویژه ترانزیت اقتصادی و سرمایه‌گذاری، ضروری است تا موضوعات مختلف مرور و شرایط بهتر از پیش فراهم شود.
استاندار خراسان رضوی افزود: با استان‌هایی در چین که رابطه مستقیم و بیشتری با خراسان رضوی دارند، می‌توان روابط خاص برقرار کرد. همچنین با شرکت‌های چینی که معرفی شوند می‌توانیم ارتباطات موضوعی و جغرافیایی برای روابط بیشتر برقرار کنیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی هم گفت: برپایی نمایشگاه توانمندی‌های صنعتی و خدماتی به طور مشترک در چین یا مشهد از اقدامات پیشنهادی است.
ابوافضل چمندی افزود: از شرکای چینی برای توسعه همکاری‌ها در ایران خودروی خراسان در ساخت ماشین‌های سنگین، نیمه سنگین و اتوبوس‌های برقی استقبال می‌کنیم.
سفیر ایران در چین هم هم در این ارتباط ویدیویی  گفت: با توجه به شرایط ایجاد شده در روابط ایران و چین و محدودیت‌های کرونایی فرصت مغتنمی برای افزایش همکاری‌ها با این کشور وجود دارد.
محمد کشاورز افزود: مرکبات، لبنیات، عسل، میگو و پای مرغ در چین برخی از اقلامی است که بازار بسیار خوبی دارد و محصولات با کیفیت ایرانی می‌توانند جای خود را بیش از این در چین باز کنند.

لینک کوتاه : http://asrtoos.ir/?p=3531

برچسب ها

ارسال نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

پایگاه خبر عصر توس/رسانه نسل امروز

دفتر مرکزی: مشهد

ایمیل: asrtoosnews@gmail.com