• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - محرم - 1446
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

مشوق‌های بهزیستی برای كارفرمایانی كه مددجویان را شاغل كنند

  • کد خبر : 2028
  • 20 اردیبهشت 1400 - 7:04
مشوق‌های بهزیستی برای كارفرمایانی كه مددجویان را شاغل كنند
سرپرست بهزیستی خراسان رضوی از امتیازات مناسب بهزیستی برای كارفرمایان و كارآفرینانی كه مددجویان بهزیستی را بكار می‌گیرند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری عصرتوس، مسعود فیروزی در این خصوص افزود: امتیازات و مشوق‌هایی كه بهزیستی به كارفرمایان می‌دهد در جهت تسهیلگری و تشویق اشتغال افراد دارای معلولیت می‌باشد.

وی ادامه داد: اگر كارفرمایی مددجویان بهزیستی را بكارگیری كند به ازای هر مددجو ۵۰ میلیون تومان وام ارزان‌قیمت با بازپرداخت درازمدت دریافت می‌كند و سقف تعداد مددجویان نیز ۴۰ نفر می‌باشد كه این تسهیلات را به دو میلیارد تومان می‌رساند.

وی خاطر نشان كرد: سود وام كارفرمایی ۴ درصد است و بازپرداخت آن بین ۱۰ تا ۱۵ سال می‌باشد.

فیروزی همچنین در خصوص سایر مشوق‌های كارفرمایی گفت: پرداخت حق بیمه سهم كارفرما كه مبلغ بسیار بالایی بوده از دیگر مشوق‌های كارفرمایی است.

وی توضیح داد: حق بیمه مددجویان مانند سایر بیمه‌شدگان قانون كار ۳۰ درصد حقوق است كه ۷ درصد آن توسط كارگر و ۲۳ درصد توسط كارفرما تأمین می‌شود كه در سیستم مشوق‌های بهزیستی، كل این ۲۳ درصد توسط بهزیستی پرداخت می‌شود.

سرپرست بهزیستی خراسان رضوی گفت: همچنین ما به منظور ارتقای كارآیی مددجویی كه در نزد كارفرما اشتغال به كار دارد مبالغ بسیار خوبی پرداخت می‌كنیم كه ۳۰ تا ۵۰ درصد میزان دریافتی مددجو را در برمی‌گیرد.

وی تأكید كرد: علاوه بر اینها حمایت‌های قانونی، معنوی و رایزنی‌های اداری نیز برای كارفرمایان و كارآفرینانی كه مددجویان بهزیستی را بكارگیری داشته باشند انجام می‌دهیم كه مجموعه‌ی این اقدامات و برنامه‌ها برای تشویق كارفرمایان برای اشتغال مددجویان است.

فیروزی گفت: در سال ۹۹ معادل ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، بابت این مشوق‌ها به كارفرمایان و تأمین اجتماعی پرداخت كرده‌ایم كه امسال با توجه به بالارفتن تسهیلات اشتغالی، دستمزدها و حق بیمه، این مبالغ بسیار قابل توجه خواهد بود.

لینک کوتاه : http://asrtoos.ir/?p=2028

ارسال نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

پایگاه خبر عصر توس/رسانه نسل امروز

دفتر مرکزی: مشهد

ایمیل: asrtoosnews@gmail.com