• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - محرم - 1446
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
5

مشارکت ۱۵ کشور در جشنواره ماه امت

  • کد خبر : 3397
  • 07 اردیبهشت 1402 - 9:43
مشارکت ۱۵ کشور در جشنواره ماه امت
معاون فرهنگی هنری سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد گفت: یکی از بزرگترین رویدادها را با حضور هنرمندان مختلف از ۵ کشور اسلامی و ۱۵ کشور در حوزه غذا و صنایع دستی را به مدت یک هفته در حاشیه شهر مشهد برگزار کردیم.

یوسف اسماعیل‌زاده، در گفت‌وگو با پایگاه خبری عصر توس، اظهارداشت: امسال دومین جشنواره بین‌المللی ماه امت را در منطقه ۶ مشهد یعنی شهرک شهید باهنربا نام “قلعه خیابان” برگزار کردیم که سال گذشته این رویداد در منطقه گلشهر برگزار شد.

وی ادامه داد: اعتقاد ما در مجموعه مدیریت شهری بر این است که هر نقطه از مشهد به یک اندازه اهمیت دارد؛ چرا که در فضاهای پیرامونی سطح شهر یک توجه و رویکرد باعث می‌شود که اعتماد به نفس محلی و منطقه‌ای در آن نقطه ارتقا پیدا کند.پیرو این سیاست یکی از بزرگترین رویدادها را با حضور هنرمندان مختلف از ۵ کشور اسلامی و ۱۵ کشور در حوزه  غذا و صنایع دستی را برپا کردیم.

معاون فرهنگی هنری سازمان  اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد بیان کرد: فضای حاکم بر نمایشگاه یک فضای شاد و معنوی است و سعی ما بر آن بوده تا شادی حلال را در زمانی که خانواده‌ها حضور دارند فراهم آوریم و بتوانیم ظرفیت‌های منطقه‌ای چون شهرک شهید باهنر که در حاشیه شهر مشهد واقع شده است را به همگان بشناسانیم.

اسماعیل‌زاده تصریح کرد: در این شب‌ها و در این رویدادها می‌بینیم که چه گنجینه‌ای از افراد و توانمندی‌ها در این مناطق وجود دارند که این خود باعث می‌شود یک فضای هم‌دلانه پدید بیاید. امروز شهرک شهید رجایی و شهرک شهید باهنر یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های مشهد به حساب می‌آیند.

وی تصریح کرد:این اعتماد شورا و مجموعه عالی مدیریت شهری است که موجب شده ظرفیت ویژه‌ای در مجموعه شهری پدید بیاید؛ برنامه ماه امت در حال حاضر با حضور هنرمندانی از کشورهای مختلف در حال برگزاری است و  امیدوارم این برنامه‌ها پایه‌گذار رویدادهایی در شهر باشد که جنبه هویتی و ارتقا و اعتماد به نفس در فعالیت‌های فرهنگی هنری دارند.

معاون فرهنگی هنری سازمان  اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد گفت: یکی از فعالیت‌های ما در ماه مبارک رمضان همین بهار معنویت بود که توسط مجموعه‌های مختلف مردمی و همکارانم در مناطق مختلف و با موضوعات مختلف روی داد.

اسماعیل‌زاده عنوان کرد: جشنواره بین‌المللی ماه امت به دلیل فرارسیدن عید فطر که یکی از بزرگترین اعیاد مسلمانان است برگزار شد و تا امشب ادامه دارد. همچنین ما موضوع جشن بزرگ روزه اولی‌های ماه مبارک رمضان را در میدان شهدا داشتیم. توجه به نوجوانان را بسیار ضروری است به هرحال مقام آن فردی که در حال رسیدن به این تکلیف الهی می‌باشد باید مورد توجه فرد فرد جامعه اسلامی قرار گیرد.

وی گفت: علاوه بر این باشگاه رایانه که برای فرزندان ۱۵ تا ۱۸ سال فعالیت می‌کند را با فرا رسیدن نوروز و ماه مبارک رمضان را با عناوین و موضوعات مختلف اعم از هویت شهر مشهد تا زائرپذیری اکران کردیم.

معاون فرهنگی هنری سازمان  اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد افزود:در سیاست‌های سازمان فرهنگی برای زوج‌های سال اولی باشگاهی با عنوان “با هم ” را تاسیس کردیم  که موضوع تعارض زوجین را مورد توجه قرار می‌دهد. در این باشگاه  به بحث مادران باردار و دارای کودک تا  شش ماه و  موضوع سلامت مادر و کودک پرداخته می‌شود.

اسماعیل‌زاده گفت: در باشگاه “کهکشان کودکی” خانواده‌های دارای کودک ۲ تا ۶ سال به بحث تربیت کودک از مسیر بازی و قصه می‌پردازند. معاونت‌های فرهنگی مناطق ۱۳ گانه در ۱۳ منطقه شهری و فرهنگسراهای ما پراکنده هستند و عزیزانی که هر سوال و پرسش و اقدامی دارند می‌توانند به این مناطق مراجعه کنند.

وی بیان کرد: در باشگاه با هم بیش از ۸ هزار زوج شرکت کردند، همچنین در باشگاه مانا بیش از ۵ هزار نوجوان در بحث برنامه‌های مختلف حضور داشتند. در رویدادهایی که در نقاط مختلف شهر برگزار شدند از آنجا که نگاه خانواده‌محوری به برنامه‌های خود داریم  رویدادهایی با عنوان بهار معنویت برگزار کردیم که هر ۳۰ شب ماه مبارک برنامه داشتند.

معاون فرهنگی هنری سازمان  اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد عنوان کرد: در شب‌های  قدر مراسم معنوی برگزار شد و بحث نمایشگاه قرآن در محلات هم از آن دست اقداماتی بود که امسال به آن توجه ویژه شد و ظرفیت مهمان‌پذیری در حوزه قرآن خود یک جو و طراوتی به این حوزه بخشید.

اسماعیل‌زاده گفت:از اقدامات دیگری که در این ایام اتفاق افتاد نمایشگاه غذای ملل بود که در بوستان ارم برگزار شد. در مجموع در ماه مبارک رمضان تلاش مجموعه سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری این بود که یک  فضای معنویت را در شهر با یک نشاط مومنانه همراه کند که امیدوارم در این حوزه مجموعه سازمان فرهنگی و مدیریت شهری نمره قبولی گرفته باشند.

وی ادامه داد: برنامه استقبال از بهار امسال با مشارکت ویژه‌ای از سوی هنرمندان و دست‌اندرکارانی که در این زمینه فعالیت داشند اجرا شد و در نظرسنجی که داشتیم در بخش زائران بیش از ۸۰ درصد موضوع متفاوت شدن شهر مشهدرا اعلام کرده بودند.

معاون فرهنگی هنری سازمان  اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد تشریح کرد: استقبال از بهار در ۸ بخش فعالیت کرد که یکی از آن‌ها بخش گلستان بود. تقریبا حدود ۲۰۵۹ اثر از ۵۰۰ هنرمند کل کشور در ۸ بخش به دست ما رسید. ۶۳۰ اثر از این تعداد مربوط به گلستان بود که ۴۸ اثر انتخاب شد.در بخش آذین‌بندی از ۳۶۵  اثر ۷۰ اثرانتخاب شد که در ۴۵۰ نقطه شهر تکثیر شد و در بحث آثار شهری و هنرهای تعاملی از ۲۸۰ اثر ۸۱ اثرمنتخب شدند.

اسماعیل زاده خاطرنشان کرد: سیاست مدیریت شهری این بود که در سه پهنه به صورت تجمعی المان داشته باشیم. یکی از آن‌ها پهنه کودک بود که در میدان جانباز رونمایی شد و کودکان با موضوع طبیعت ایران و حیوانات در حال انقراض به فعالیت پرداختند.پهنه دیگر پهنه علم بود  که در رودپارک برگزار شد و المان‌هایی با موضوع علم در آن اجرا شد و  پهنه نور نیز در بوستان کوهسنگی برگزار شد.

وی بیان کرد:در بخش آثار نمایشی از ۱۶۰ اثر ۱۵ اثر منتخب شد که از ۱۷ اسفند اجرا شروع شد و تا ۳ اسفند ماه ادامه داشت و حدود ۴۰۰ اجرا با حضور هنرمندان عزیز اجرا شد.

معاون فرهنگی هنری سازمان  اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد تصریح کرد: این‌ها بخشی از اقدامات و فعالیت‌هایی بود که همکاران من در مجموعه شهرداری مشهد با فعالیت شبانه روز زقم زدند. این حجم تلاش و زحمت  فقط به عشق آن بود که یک شهروند مشهدی یا یک زائر  بر خود ببالد که در مشهد حضور دارد.

لینک کوتاه : http://asrtoos.ir/?p=3397

برچسب ها

ارسال نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

پایگاه خبر عصر توس/رسانه نسل امروز

دفتر مرکزی: مشهد

ایمیل: asrtoosnews@gmail.com