• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - محرم - 1446
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

قلع و قمع ۳۰۰ مورد اقدامات غیرمجاز در اراضی کشاورزی شاندیز

  • کد خبر : 1768
  • 17 فروردین 1400 - 4:23
قلع و قمع ۳۰۰ مورد اقدامات غیرمجاز در اراضی کشاورزی شاندیز

مدیر جهاد کشاورزی طرقبه شاندیز گفت: حکم ۳۰۰ مورد قلع و قمع دیوارکشی، قطعه‌بندی و تفکیک غیرمجاز در اراضی کشاورزی شاندیز اجرا شد.

به گزارش پایگاه خبری عصرتوس، سید رضا ماه‌نگار مدیر جهاد کشاورزی طرقبه شاندیز گفت: در قالب شورای حفظ حقوق بیت‌المال، ۳۰۰ مورد دیوارکشی، قطعه‌بندی، و تفکیک اراضی غیرمجاز در قطعات ۵۰۰متری و تغییر کاربری در اراضی کشاورزی منطقه سوران شاندیز که به‌صورت مجموعه‌سازی بود، قلع و قمع و تخریب شد.

او با اشاره به اینکه اجرای حکم قلع‌ و قمع مربوط به ویلا‌های غیرمجاز نبوده، بلکه مربوط به زمین‌هایی بود که اطراف آن دیوارکشی شده بود، افزود: با توجه به اینکه اجرای دیوار مانع از دید کارشناسان به داخل شده بود و افراد در داخل زمین‌ها مشغول ویلا سازی بودند، تمامی این ۳۰۰ موارد که به قطعات ۵۰۰ متری تفکیک، قطعه‌بندی و تغییر کاربری کشاورزی شده بود قلع‌وقمع و رفع تصرف شد.

مدیر جهاد کشاورزی طرقبه شاندیز بابیان اینکه تغییر کاربری‌های غیرمجاز اراضی کشاورزی عمدتاً در مناطق ناظریه، جاده سوران، فرح‌آباد و پایین‌دست شهر شاندیز انجام‌شده است، ادامه داد: بخش عمده‌ای از این قلع‌وقمع‌ها به دلیل کمبود ماشین‌آلات و خستگی نیرو‌ها باقی‌مانده است که در روز‌های آتی نیز انجام می‌شود.

ماه‌نگار با اشاره به تعداد زیاد تغییر کاربری‌های غیرمجاز در اراضی کشاورزی و انجام دیوارکشی در این منطقه، بیان کرد: با توجه به اینکه نوع اراضی منطقه دیم است و خاک مرغوبی هم ندارد، افراد زمین‌ها را به قطعات کوچک و تبدیل به باغچه می‌کنند و اقدام به کشاورزی و کاشت درخت می‌کنند که این مهم نیز به دلیل مصرف آب زیاد به‌هیچ‌عنوان مقرون‌به‌صرفه نیست.

او با تأکید بر اینکه آب استحصالی از قنوات، چشمه‌ها و چاه‌های آب کشاورزی باید صرف کاشت محصولات گندم و جو شود تا دام‌ها نیز از آن استفاده کنند، تصریح کرد: متأسفانه در این قطعات غیرمجاز درختانی کاشت می‌شود که نیاز آبی بالایی دارند، به‌طوری‌که میوه‌ای که از این باغچه‌ها برداشت می‌شود جوابگوی هزینه‌های آن نیست.

لینک کوتاه : http://asrtoos.ir/?p=1768

ارسال نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

پایگاه خبر عصر توس/رسانه نسل امروز

دفتر مرکزی: مشهد

ایمیل: asrtoosnews@gmail.com