• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - محرم - 1446
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4

فاجعه انسانی در حال وقوع است/حتی یک روز تاخیر در واکسیناسیون عمومی نابخشودنی است

  • کد خبر : 1885
  • 26 فروردین 1400 - 6:48
فاجعه انسانی در حال وقوع است/حتی یک روز تاخیر در واکسیناسیون عمومی نابخشودنی است
رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد از قرار گرفتن ایران در جایگاه هفتم مرگ و میر بر اثر ابتلا به کرونا در جهان طی ۴۸ ساعت گذشته خبر داد و گفت: راهی جز لاک داون شهرها و واکسیناسیون گسترده در مقابل این فاجعه انسانی نداریم.

به گزارش پایگاه خبری عصر توس به نقل از ایلنا، دکتر علی بیرجندی نژاد ضمن هشدار به مسئولان امر گفت: رتبه‌ کشور در مرگ و میر در حال ارتقاء است و حتی یک روز تاخیر در واکسیناسیون گسترده و عمومی نابخشودنی است. اگر وزارت بهداشت در نوروز به هر علتی نتوانست موثر وارد میدان شود لااقل در واکسیناسیون گسترده قافیه را نبازد. انتظار همه جامعه از شخص وزیر و مجموعه وزارت بهداشت تهیه واکسن، واکسن و واکسن است.

وی وضعیت بیمارستان ها را غیرقابل باور خواند و گفت: به اذعان بسیاری از همکاران‌مان در بسیاری از اورژانس ها نزدیک به تکمیل ظرفیت هستیم و ادامه این روند باعث خواهد شد تختی برای بستری بیمار جدید نداشته باشیم.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد،ادامه داد: این در حالی است که بسیاری از مسئولان به جای اقدام عاجل در پی یافتن مقصر هستند؛ خرج کردن از مردم و اتهام زنی به آنها نیز راحت ترین مسیر برای عده‌ای شده است؛ یک روز سفرهای نوروزی و روز دیگر صف های مرغ مورد اتهام است.

بیرجندی نژاد افزود: متاسفانه برخی بسیار راحت از رسیدن آمار فوتی‌ها به هزار و هزار و ۵۰۰ نفر در روز سخن می گویند، آیا کشوری که با بحران جمعیتی روبرو است و نرخ موالیدش در سال گذشته بهت آور است؛ اینقدر راحت باید از جان دادن سرمایه های انسانی و نیروی کار خود بگذرد.

وی ادامه داد: امروز واکسن ضروری است؛ اگر امروز واکسن داخلی به مردم نمی رسد نباید منتظر فردا شد.

لینک کوتاه : http://asrtoos.ir/?p=1885

ارسال نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

پایگاه خبر عصر توس/رسانه نسل امروز

دفتر مرکزی: مشهد

ایمیل: asrtoosnews@gmail.com