• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - محرم - 1446
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
0

شناسایی هزار و ۷۰۰ انشعاب غیرمجاز آب در خراسان رضوی

  • کد خبر : 2280
  • 07 تیر 1400 - 18:54
شناسایی هزار و ۷۰۰ انشعاب غیرمجاز آب در خراسان رضوی
معاون امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی با بیان این‌که با افزایش انشعابات غیرمجاز در سال جاری مواجه هستیم، گفت: امسال هزار و ۷۰۰ فقره انشعاب غیرمجاز در سطح استان داشتیم که هزار و ۱۰۰ فقره با نصب کنتور تبدیل به مجاز شدند.

به گزارش عصرتوس، محمد سلطانی در نشست خبری به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب که درمحل سالن جلسات اداره آبفای تربت حیدریه برگزار شد افزود: اهمیت این موضوع زمانی بیشتر مشخص می‌شود که همگان بدانند امسال با کاهش بارش ۶۵ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال مواجه هستیم که این موضوع باعث افت منابع آبی در استان شده‌ است.

وی گفت: عمق فاجعه زمانی بیشتر مشخص می‌شود که مسئولان بالادستی بدانند توان کل تولید آب استان ۱۴ هزار لیتر بر ثانیه است، در حالی که نیاز ما ۱۵ هزار و ۷۰۰ لیتر بر ثانیه است و بیش از هزار و ۶۰۰ لیتر بر ثانیه با کمبود آب مواجه هستیم.

وی بیان کرد: حداکثر ظرفیت آبی مورد نیاز که بتوانیم بدون کمبود، نیاز آبی استان را برطرف کنیم، ۲۴۰ میلیون مترمکعب در سال است و البته کرونا نیز ۱۰ درصد بر میزان مصرف آب شهروندان افزوده‌ است.

سلطانی در ادامه با بیان این‌که شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی اکنون به ۷۷ شهر و ۲ هزار و ۲۵۰ روستا خدمات ارایه می‌کند، تصریح کرد: تعداد مشترکان ما در سطح استان یک میلیون و ۲۵۰ هزار است که از این میزان  ۸۹ درصد مشترک مسکونی هستند.

معاون امور مشترکین شرکت آبفای خراسان رضوی جمعیت تحت پوشش مشترکان استان را ۳ میلیون و ۲۰۰ نفر اعلام و ابراز کرد: از این تعداد یک میلیون و ۹۳۰ هزار نفر در حوزه شهری و بقیه در حوزه روستایی هستند.

وی با بیان این‌که ۴۶ درصد شبکه انتقال ما در استان دچار فرسودگی است، افزود: پارسال ۲۳۰ کیلومتر اصلاح شبکه، نوسازی انشعابات و نیز تعویض ۱۷ هزار کنتور را انجام دادیم.

سلطانی افزود: اصطلاح شبکه در حوزه شهری هر متر سه میلیون ریال و در مناطق روستایی بین یک میلیون و ۷۰۰ تا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال هزینه در بر دارد.

لینک کوتاه : http://asrtoos.ir/?p=2280

برچسب ها

ارسال نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

پایگاه خبر عصر توس/رسانه نسل امروز

دفتر مرکزی: مشهد

ایمیل: asrtoosnews@gmail.com