• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - محرم - 1446
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
1
شهردار مشهد تاکید کرد:

رایگان شدن اتوبوسرانی بدون تامین زیرساختها باعث افزایش نارضایتی مردم است

  • کد خبر : 4456
  • 06 تیر 1402 - 7:02
رایگان شدن اتوبوسرانی بدون تامین زیرساختها باعث افزایش نارضایتی مردم است
شهردار مشهد بیان کرد: در حوزه اتوبوسرانی مخالف ارائه حمل و نقل رایگان نیستیم اما باید این طرح به صورت کارشناسی بررسی شود، رایگان شدن اتوبوسرانی مشهد بدون تامین زیرساختها منجر به افزایش نارضایتی مردم می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری عصر توس، موسی‌الرضا حاجی‌بگلو،نائب رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس نیز اظهارداشت: طرح حمل و نقل عمومی رایگان به منظور خدمت به مردم و براساس قوانین و مقررات بالا دستی تدوین و ارائه شده است چرا که یک سوم از هزینه بلیت اتوبوس از جیب مردم پرداخت می‌شود و  مابقی برعهده شهرداری و دولت است، در این طرح فقط قرار است سهم مردم حذف شود.

حاجی‌بگلوگفت: درآمد اتوبوسرانی از محل پرداخت کرایه اتوبوس در سال ۲۰۰ میلیارد تومان است که برای شهرداری رقم زیادی نیست؛ شهرداری مشهد در سال ۷۰۰ میلیارد تومان به بخش‌های مختلف استان کمک می‌کند، پس با چه توجیهی می‌گویند با حذف این ۲۰۰ میلیارد تومان دچار مشکل خواهند شد.

سخنگوی شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: قرار است مناقصه ۳۰۰ میلیارد تومانی برای تامین “من کارت” توسط شهرداری برگزار شود، با رایگان شدن حمل و نقل عمومی این مناقصه را می‌توان حذف کرد.

وی افزود: در حال حاضر ۶ میلیون من کارت برای ۸۰۰ هزار نفر در شهر مشهد توزیع شده است، این درحالیست که مواد اولیه تولید من کارت از چین تهیه می شود و برای هر من کارت ۸۰ هزار تومان توسط شهرداری هزینه می‌شود.

طرح با موافقت اعضای شورا از دستور کار خارج شود

محمد رضا قلندر ، شهردار مشهد نیز اظهارداشت: در جریان اجرای این طرح تامین مالی مهم است اما کمترین اهمیت را دارد، همانگونه که یارانه پرداخت نشده دولت را پرداخت می‌کنیم توان تامین اعتبار برای پرداخت سهم مردم را نیز داریم.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان مدیریت شهری مخالف خدمت رسانی بهتر به مردم نیستیم، در حوزه اتوبوسرانی مخالف ارائه حمل و نقل رایگان نیستیم اما باید این طرح به صورت کارشناسی بررسی شود، رایگان شدن اتوبوسرانی مشهد بدون تامین زیرساختها منجر به افزایش سر فاصله زمانی رسیدن اتوبوس به ایستگاه و افزایش نارضایتی مردم می‌شود.

شهردار مشهد تاکید کرد: تصویب طرح رایگان شدن حمل و نقل عمومی کاری ندارد، اما برگرداندن یک مصوبه تبعات زیادی برای شورای شهر و مدیریت شهری دارد.این طرح باید با موافقت اعضای شورا از دستور کار خارج و در مرکز پژوهشهای شورا و شهرداری بررسی و تبعات مثبت و منفی آن ارزیابی شود تا توجیه فنی و اقتصادی داشته باشد.

دو شرکت خصوصی اتوبوسرانی ورشکست شده است

سید خلیل منبتی، معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز گفت:وضعیت اقتصادی شهرداری مناسب نیست و شهرداری اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی برای خرید اتوبوس طی مذاکره انجام شده را نداشته و از ۱۰ شرکت خصوصی فعال در ناوگان اتوبوسرانی مشهد ۲ شرکت ورشکسته شده است.

وی گفت: همچنین ۸۰ درصد از تماس شهروندان با مرکز ۱۳۷ شهرداری در اعتراض به سرفاصله اتوبوس ها است لذا تامین اتوبوس و افزایش کیفیت خدمات به جای حمل و نقل رایگان رفاه بیشتری برای مردم ایجاد می‌کند.

زیرساخت‌ها فراهم نیست

ایمان فرهمندی، رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد نیز اظهارداشت: با اصل موضوع رایگان شدن خدمات اتوبوسرانی مخالف نیستیم، اما زیرساختهای کار فراهم نیست.

وی افزود: با رایگان کردن خدمات ناوگان اتوبوسرانی مشهد، ۳۲۸ میلیارد تومان درآمد از محل درآمدهای نقدی شهرداری کاهش می باید که این مبلغ برای اجرای پروژه های عمرانی مبلغ اثرگذاری است.

لینک کوتاه : http://asrtoos.ir/?p=4456

برچسب ها

ارسال نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

پایگاه خبر عصر توس/رسانه نسل امروز

دفتر مرکزی: مشهد

ایمیل: asrtoosnews@gmail.com