• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - محرم - 1446
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
1

درحال حاضر ۲۹ درصد مردم استان فشار خون دارند

  • کد خبر : 4198
  • 22 خرداد 1402 - 6:53
درحال حاضر ۲۹ درصد مردم استان فشار خون دارند
بر اساس مطالعات برآورد می‌شود هم اکنون حدود یک میلیون نفر از جمعیت بالای ۱۸ سال زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به فشارخون بالا مبتلا باشند.

به گزارش پایگاه خبری عصر توس،مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت خراسان رضوی گفت: بر اساس این مطالعه برآورد می‌شود هم اکنون حدود یک میلیون نفر از جمعیت بالای ۱۸ سال زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به فشارخون بالا مبتلا باشند که از این تعداد ۲۶۵ هزار و ۶۶۲ نفر نیز در مراکز خدمات جامع سلامت پرونده دارند و بقیه افراد به بخش خصوصی مراجعه می‌کنند.

دکتر ناصر امینی افزود:از این تعداد مبتلایان به فشار خون بالا، حدود ۲۵ درصد از بیماری خود اطلاع ندارند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت خراسان رضوی، جنسیت، سن، ارث، چاقی و اضافه وزن، کم تحرکی و فعالیت کم بدنی، مصرف سیگار، الکل و دخانیات، مصرف زیاد نمک در رژیم غذایی و استرس را از جمله عوامل موثر در شیوع فشارخون بالا دانست و گفت: با افزایش سن درصد مبتلایان به این بیماری نیز افزایش می‌یابد.

دکتر امینی با بیان اینکه ابتلا به فشارخون بالا در افراد بالای ۳۰ سال شایع تر است، افزود: فشار خون بالا در مردان نسبت به زنان شایع تر است.

عضو هیات علمی گروه داخلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:افراد بالای ۱۸ سال، حتی اگر تاکنون هیچ علامتی نداشته‌اند، باید از نظر ابتلا به فشار خون مورد بررسی قرار گیرند زیرا فشار خون بیماری خاموشی است و گاهی اوقات افراد از ابتلا به بیماری خود غافلند.

دکتر زهرا عطایی افزود: اگر فشار خون بعد از بررسی در افراد بالای ۱۸ سال طبیعی بود، حتی بدون داشتن هیچ عامل خطر دیگری مانند چاقی، دیابت و غیره، باید هر سال وضعیت فشار خون افراد را بررسی کرد.

وی توجه به فشار خون اطفال را نیز دارای اهمیت خواند و افزود: اگر پزشکان معالج تشخیص دهند که اطفال علامت دار هستند باید فشار آنان مورد سنجش و بررسی قرار گیرد.

لینک کوتاه : http://asrtoos.ir/?p=4198

برچسب ها

ارسال نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

پایگاه خبر عصر توس/رسانه نسل امروز

دفتر مرکزی: مشهد

ایمیل: asrtoosnews@gmail.com