• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - محرم - 1446
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
0

خاموشی چاه موتورها به محصولات کشاورزی ۳ هزار میلیارد خسارت وارد کرد

  • کد خبر : 4306
  • 28 خرداد 1402 - 11:25
خاموشی چاه موتورها به محصولات کشاورزی ۳ هزار میلیارد خسارت وارد کرد
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بردسکن گفت: خاموشی چاه موتورهای کشاورزی در سال زراعی گذشته 3 هزار میلیارد تومان به محصولات کشاورزی این شهرستان خسارت وارد کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بردسکن گفت: خاموشی چاه موتورهای کشاورزی در سال زراعی گذشته ۳ هزار میلیارد تومان به محصولات کشاورزی این شهرستان خسارت وارد کرد.

به گزارش پایگاه خبری عصرتوس، مهدی مسروری افزود: به رغم این که بخش کشاورزی یک بخش مولد است و در تامین امنیت غذایی مردم نقش مهمی دارد، متاسفانه دولت بیشترین خاموشی را در بخش کشاورزی دارد ،اما در بخش صنایع و معادن قطع برق یک روز در هفته است. مدیر جهاد کشاورزی بردسکن با بیان این که تیرماه اوج برداشت محصولات کشاورزی از جمله انگور، انجیر و در یکی دو ماه آینده محصول انار و پسته است،افزود: در صورتی که این روند ادامه پیدا کند کشاورزان هیچ امیدی به برداشت محصولات خود نخواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد : نامه ای به رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ارسال کردیم و خواستار تعیین تکلیف خاموشی چاه های کشاورزی شدیم.

مسروری اظهارکرد: کشاورزان حاضر هستند برق خانه شان قطع شود ،ولی به محصولات کشاورزی خسارتی وارد نشود ،زیرا یک سال زحمت کشیده اند تا بتوانند دسترنج خود را برداشت کنند.

وی تصریح کرد: اگر قطع برق چاه موتورهای کشاورزی ادامه پیدا کند خسارت جبران ناپذیری به بخش کشاورزی وارد خواهد شد. مسروری با بیان این که شهرستان بردسکن ۱۸۰ رشته قنات دارد ،افزود: ۱۲۰ رشته آن فعال است، ولی خشکسالی های چند سال اخیر و کاهش بارندگی ها موجب شده است دبی آب این قنات ها کاهش پیدا کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بردسکن اظهارکرد: کشاورزی منطقه‌ کوهپایه بردسکن وابسته به قنات هاست که متاسفانه به دلیل خشکسالی ها و افت شدید سفره های آب زیرزمینی ، کشاورزان این منطقه دیگر به انجام کار کشاورزی رغبتی ندارند.

لینک کوتاه : http://asrtoos.ir/?p=4306

برچسب ها

ارسال نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

پایگاه خبر عصر توس/رسانه نسل امروز

دفتر مرکزی: مشهد

ایمیل: asrtoosnews@gmail.com