• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - محرم - 1446
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
0
همزمان با دهه ی کرامت و میلاد امام رضا(ع)

حرم رضوی با بیش از ۵۰۰ هزار شاخه گل اهدایی گل آرایی میشود

  • کد خبر : 3977
  • 09 خرداد 1402 - 6:55
حرم رضوی با بیش از ۵۰۰ هزار شاخه گل اهدایی گل آرایی میشود
به گزارش پایگاه خبری عصر توس، در آستانه میلاد حضرت رضا(ع)، بارگاه ملکوتی رضوی با بیش از ۵۰۰ هزار شاخه و بوته گل اهدایی ناذران و تولیدکنندگان گل و گیاه کشور گل‌آرایی شد.

به گزارش پایگاه خبری عصر توس ، در آستانه میلاد حضرت رضا(ع)، بارگاه ملکوتی رضوی با بیش از ۵۰۰ هزار شاخه و بوته گل اهدایی ناذران و تولیدکنندگان گل و گیاه کشور گل‌آرایی شد.

گل‌آرایی ویژه دهه کرامت حرم مطهر رضوی با حضور و مشارکت گروه‌های گل‌آرایی افتخاری در آستانه میلاد با سعادت امام رئوف (ع) با حدود ۴۰۰ هزار شاخه گل بریده و نزدیک به ۱۵۰ هزار بوته گل انجام شده است.

این گل‌های تازه با مشارکت گروه گل‌آرایی «اعتاب مقدسه»، گروه خادمیاران گل‌آرایی «رامسر»، شهرداری مشهد و ناذران و تولیدکنندگان گل و گیاه از شهر‌های محلات، اصفهان، رامسر و  تنکابن تهیه شده است.

اطلسی، جعفری، شمشاد طلایی، کالانکوآ، داودی، رز، ارکیده، مریم و لیلیوم، برخی از انواع بوته و شاخه گل‌های مورد استفاده در گل‌آرایی اماکن متبرکه رضوی است.

جلوه‌گری بوته گل‌ها در تونل گل و نور

با بهره‌گیری از گل‌های بوته‌ای بیش از ۲۰ مجموعه گل در اقصی نقاط حرم ملائک پاسبان رضوی همچون ورودی‌ها، آبنما‌ها و جایگاه مراسم ایجاد شده و بر زیبایی معماری این حریم قدسی افزوده است.

حدود ۱۰ هزار بوته گل رنگارنگ نیز در تونل گل و نور در مقابل باغ رضوان به زیبایی چیدمان شده و حال و هوای این بخش از حرم مطهر را دوچندان کرده است.

ایجاد ۳۰ جایگاه گل

در آستانه ولادت حضرت ثامن الحجج (ع)، ۳۰ جایگاه در گوشه و کنار بارگاه ملکوتی رضوی همچون رواق‌های امام خمینی (ره) و حضرت زهرا (س)، صحن‌های پیامبر اعظم (ص)، جمهوری و غدیر با شاخه گل‌های بریده آراسته شده است.

همچنین گلدان‌های فوق ضریح مطهر، قسمت‌های فوقانی سقاخانه و پنجره فولاد صحن انقلاب، تالار ولایت، مسیر‌های تشرف به روضه منوره، مهمانسرا‌های حضرت، دفاتر خدمت‌رسان در صحن‌های مرکزی، تمامی کفشداری‌های حرم مطهر و محل برگزاری مراسم صفه گل‌آرایی روزانه می‌شود.

بازپیرایی گیاهان آپارتمانی مسیر‌های تشرف به روضه منوره، گل‌آرایی نقاره‌خانه با استفاده از تاج گل‌ها و صحن‌های پیرامونی و رینگ طبرسی و طوسی با استفاده از درختچه‌های اهدایی از رامسر و نصب المان‌های گل القاب امام رضا (ع)، از دیگر اقدامات در حرم مطهر است.

لینک کوتاه : http://asrtoos.ir/?p=3977

برچسب ها

ارسال نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

پایگاه خبر عصر توس/رسانه نسل امروز

دفتر مرکزی: مشهد

ایمیل: asrtoosnews@gmail.com