• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - محرم - 1446
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) خبر داد:

تولید روزانه ۲۰۰ هزار کیت تشخیص سریع کرونا

  • کد خبر : 1347
  • 28 آبان 1399 - 4:59
تولید روزانه ۲۰۰ هزار کیت تشخیص سریع کرونا
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت:‌ در کمتر از ۲۲ روز جوانان دانشمند کشور توانستند خط تولید کیت‌های تشخیص سریع کرونا را راه‌اندازی کنند و از امروز می‌توانیم روزانه ۲۰۰ هزار کیت تولید و تحویل جامعه سلامت دهیم.

به گزارش پایگاه خبری عصر توس، محمد مخبر در مراسم افتتاح خط تولید کیت تشخیص سریع کرونا، افزود: دستیابی به دانش ساخت این کیت قدم بزرگی برای مهار کرونا در کشور است و ارزش دستیابی به آن کمتر از واکسن کرونا نیست زیرا از این طریق می توان به غربالگری و قطع زنجیره انتقال تسریع بسیار بالایی بخشید.

وی افزود: استفاده از این کیت جدید، دیگر نیاز به محیط آزمایشگاهی و حضور پزشک ندارد وبرخلاف کیت‌های پی‌سی‌آر کنونی که ۴۸ ساعت برای نشان دادن نتیجه زمان لازم دارد، در هر محیط و منطقه‌ای میتوان در کمتر از ۲۰ دقیقه ابتلای فرد به کووید۱۹ را متوجه شد.

مخبر با اشاره به گران بودن کیت‌های کنونی مورد استفاده در سیستم درمانی و پزشکی تصریح کرد: قیمت کیت های‌ ساخته شده توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، ۴۰ درصد ارزان‌تر از کیت‌های فعلی و نهایتا ۲۰۰هزار تومان است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با اشاره به اقدام جهادی نیروهای دانش بنیان ستاد در دستیابی به این کیت‌ها گفت: در کمتر از ۲۲ روز جوانان دانشمند ما توانستند خط تولید این کیت‌ها را راه‌اندازی کنند و از امروز می توانیم روزانه ۲۰۰ هزار کیت تولید و تحویل جامعه سلامت بدهیم.

وی افزود: ستاد اجرایی با همه قدرت و به صورت شبانه‌روزی در تمام حوزه‌های مقابله با کرونا از قبیل تولید واکسن کوید ۱۹، تولید کیت تشخیص و داروهای مورد نیاز، ماسک و محلول ضدعفونی و تجهیزات پزشکی و کمک به آسیب دیدگان کرونا ازطریق توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی و هرچیزی که مردم و جامعه سلامت در این مسیر نیاز داشته باشند، فعال است و از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

افتتاح خط تولید کیت تشخیص سریع کرونا در محل نمایشگاه ستاد اجرایی توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) برگزار شد.

لینک کوتاه : http://asrtoos.ir/?p=1347

ارسال نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

پایگاه خبر عصر توس/رسانه نسل امروز

دفتر مرکزی: مشهد

ایمیل: asrtoosnews@gmail.com