• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - محرم - 1446
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
0

اعتراض آتش نشانان مشهدی به وضعیت حقوق و مزایا

  • کد خبر : 3687
  • 24 اردیبهشت 1402 - 7:16
اعتراض آتش نشانان مشهدی به وضعیت حقوق و مزایا
صبح روز گذشته جمعی از آتش نشانان مشهدی با تجمع در مقابل ساختمان شورای شهر به ناکافی بودن حقوق و مزایای خود و ابطال پرداخت تعطیل کاری و شب کاری اعتراض کردند.

به گزارش پایگاه خبری عصر توس، معترضان با سر دادن شعارهایی از قبیل «نشان آتش نشان، حقوق پایین شان» و در دست داشتن پلاکاردهایی با مضامین «فداکاری حد داره، آتش نشان درد داره»، «آتش نشان شغلمه، درآمدم اسنپه» و… مراتب اعتراض خود را درباره حقوق و مزایای شان اعلام کردند.
در این تجمع معترضان خواستار در نظر گرفتن حقوق شب کاری، اضافه کاری، شیفت کاری، تعطیل کاری و…شدند و به یکسان در نظر گرفتن حقوق خود با حقوق کارمندان عادی نیز معترض شدند.
یکی از آتش نشانان درباره مطالبات خود و دیگر معترضان به خبرنگار ما گفت: حقوق ما را مطابق با بندهای قانونی پرداخت نمی کنند، شب کاری، تعطیل کاری، نوبت کاری و…در نظر گرفته نمی شود و هربار به ما وعده می دهند، اما اتفاقی رقم نمی خورد. ما کارمند فنی هستیم و باید حق فنی دریافت کنیم، اما مانند یک کارمند پشت میز نشین به ما حقوق می دهند، مطابق قانون باید به ما حق سختی کار بدهند اما در حقوق ما چنین عنوانی تعریف نشده است.
یکی دیگر از آتش نشانان که نشانه هایی از سوختگی آتش بر صورتش نمایان است، به میان حرف های مان آمد و گفت: بعد از انجام ۳۰ عمل جراحی این وضعیت ظاهری من است، اما کار من با کارمندی که به راحتی پشت میز می نشیند یکسان در نظر گرفته می شود. یکی دیگر از آتش نشانان نیز در اعتراض به بی توجهی به حقوق آتش نشانان اظهار کرد: از دفعه قبل که اعتراض کردیم، حدود یک سال گذشته است، اما هیچ اقدامی نکردند و تنها ۲۰ ساعت اضافه کار دادند.

عکس آرشیوی است.

لینک کوتاه : http://asrtoos.ir/?p=3687

برچسب ها

ارسال نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

پایگاه خبر عصر توس/رسانه نسل امروز

دفتر مرکزی: مشهد

ایمیل: asrtoosnews@gmail.com