• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - محرم - 1446
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
2

اجتماع صادقیون در مشهد/ عکس

  • کد خبر : 3727
  • 27 اردیبهشت 1402 - 11:05
اجتماع صادقیون در مشهد/ عکس
عزاداران مکتب امام صادق (ع) پس از مراسم با مرثیه سرایی امیر کرمانشاهی و مداحی جمعی از ستایشگران مذهبی به سمت حرم مطهر رضوی حرکت کردند.

به گزارش پایگاه خبری عصر توس، صبح روز شهادت امام صادق (ع) مردم مشهد از جای جای این شهر خود را میدان شهدا رساندند تا در اجتماع بزرگ صادقیون حضور پیدا کنند. پس از برگزاری مراسم در عرصه میدان شهدا، عزاداران برای عرض تسلیت به حرم مطهر رضوی مشرف شدند.

به گفته رئیس شورای هیئت‌های مذهبی مشهد؛ ۹۰ مجوز دسته‌‎روی هیئت‌های مذهبی ویژه روز و شام شهادت امام جعفر صادق(ع) در مشهد صادر شده است و از صبح روز شهادت هیئت‌های عزاداری از محورهای منتهی به حرم مطهر رضوی در خیابان‌های مشهد مشغول عزاداری و سینه زنی هستند  و بر همین اساس، مسیر‌های میدان بسیج، چهارراه طبرسی و میدان نواب نیز شاهد دسته روی هیئات مذهبی بود.

عزاداران مکتب امام صادق (ع)با مرثیه سرایی امیر کرمانشاهی و مداحی جمعی از ستایشگران مذهبی به سمت حرم مطهر رضوی حرکت کردند.

اهتزاز پرچم‌های سیاه و سرخ، علم‌های عزا و بوی دود و اسپند در هوای ابری امروز مشهد آیین سوگواری صادقیون را بیش از پیش پرشور کرده بود و جمعیت عظیمی از زائران و مجاوران برای عرض تسلیت به امام رضا(ع) رهسپار حرم مطهر رضوی شدند.

در این اجتماع باشکوه، برخی از عزاداران پرچم‌های بزرگ سیاه، سبز و قرمز منقش به عبارات، “یا صادق آل محمد، یا علی ابن موسی الرضا(ع)، یا حسین شهید(ع) و یا ابالفضل(ع)” در دست داشتند.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی سخنران و حاج احمد واعظی مرثیه‌سرای این ویژه‌برنامه در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی بودند.

 

لینک کوتاه : http://asrtoos.ir/?p=3727

برچسب ها

ارسال نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

پایگاه خبر عصر توس/رسانه نسل امروز

دفتر مرکزی: مشهد

ایمیل: asrtoosnews@gmail.com