• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - محرم - 1446
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
1

آب قنات بهاباد پس از ۲۵ ماه خشکی در شب تاسوعا جاری شد

  • کد خبر : 4968
  • 07 مرداد 1402 - 10:49
آب قنات بهاباد پس از ۲۵ ماه خشکی در شب تاسوعا جاری شد
قنات بهاباد گناباد بعد از ۲۵ ماه انسداد کامل همزمان با شب تاسوعای حسینی بازگشایی شد و بعد از گذشت چندین ماه آب قنات جاری شد.

به گزارش پایگاه خبری عصر توس، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ بود که در کمتر از چند ساعت بارندگی شدید در شهرستان گناباد رخ داد و خسارت‌های زیادی را به بار آورد.

یکی از پیامدهای این سیل ویرانگر مسدود شدن قنات روستای بهاباد گناباد بود که باعث شد کشاورزی و باغات این منطقه از بین برود ولی با تلاش‌های روستائیان در شب تاسوعای حسینی کام مردم این روستا شیرین و بعد از گذشت چندین ماه آب قنات جاری شد.

سید مهدی وهابی،عضو هیئت امنای قنات بهاباد اظهارداشت: بعد از ۲۵ ماه انسداد کامل، شاهد بازگشایی قنات هستیم، بازگشایی انسدادی بر ۹ متر آب روی هم و ۱۲۰۰ متر امتداد، یک معجزه است که به دست مقنیان و تلاش گران این حوزه انجام شد.

وی افزود: به برکت ماه محرم  و تاسوعای حسینی امروز این قنات بدون خطر جانی برای افراد بازگشایی شد، انتظار است از کاری که توسط هیئت امنای قنات انجام می‌شود حمایت شود.

حجت الاسلام حسین جمعه زاده، امام جماعت روستای بهاباد نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهارداشت:به برکت سیدالشهداء و دعای خیر مؤمنین، آب قنات روستای بهاباد بازگشایی شد.

وی ادامه داد: از مالکین، خیرین و مردم خوب بهاباد و قصبه شهر هم تشکر می‌کنیم و می‌خواهیم که همت کنند لایروبی تا محل مادرچاه ادامه پیدا کند.

امام جماعت بهاباد افزود: قسمت سرکلوت بهاباد باید مصلح شود تا دوباره مشکلی پیش نیاید و اینکار هم بودجه و هم همت می‌خواهد ، باغ ها نفس‌کش های منطقه ما هستند و لذا باید قنات تقویت شود تا بهاباد آبادی را داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری عصر توس، برای بازگشایی قنات بهاباد بیش از یک میلیارد تومان هزینه صورت گرفته و خیرین نیز کمک‌های زیادی داشته اند تا اینکه در تاسوعای حسینی ۱۴۴۵ مردم روستای بهاباد شاهد حرکت آب و بازگشایی آن بودند که به شکرانه آن قرار است در عصر تاسوعا در این محل هیئت های عزاداری جمع و به عزاداری برای سید و سالار شهیدان بپردازند.

لینک کوتاه : http://asrtoos.ir/?p=4968

برچسب ها

ارسال نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

پایگاه خبر عصر توس/رسانه نسل امروز

دفتر مرکزی: مشهد

ایمیل: asrtoosnews@gmail.com