• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
0

۴۵۰۰ امضا برای ورود دوباره قوه قضاییه به پدیده

  • کد خبر : 6414
  • 10 مهر 1402 - 5:50
۴۵۰۰ امضا برای ورود دوباره قوه قضاییه به پدیده
جمعی از سهام‌داران شرکت پدیده شاندیز با ایجاد کارزاری از رئیس قوه قضاییه درخواست کردند که نسبت به احیای حقوق آن‌ها ورود کند.

به گزارش پایگاه خبری عصر توس، کارزار «درخواست مداخله قوه قضائیه در برابر تخلف ۱۵۰۰ میلیاردی بانک صادرات در پدیده» از ۳ مهر ایجاد شده و تا ۱۵ آبان امسال ادامه دارد.

این کارزار با هشتگ « #خروج_بانک_صادرات_از_پدیده» خطاب به ریاست قوه قضاییه و تا این لحظه به امضای ۴۶۰۵ نفر از سهام‌‌داران شرکت پدیده رسیده است.

در ابتدای این کارزار آمده است: «اینجانبان، جمعی از سهام‌داران مردمی و فعال شرکت پدیده شاندیز به استحضار می‌رسانیم، بر اساس رای دادگاه ویژه اقتصادی در سال ۹۸ حجم هنگفتی از سهام‌های «گشان» و «ابنیه» شرکت پدیده شاندیز به بانک صادرات اختصاص یافت. در حکم قاضی وقت اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب مشهد که در تاریخ ۲۱ آذر ۱۳۹۸ صادر شده، آمده بود “ما به ازای مطالبات بانک صادرات از محل تسهیلات انتقالی موسسه منحله میزان و تسهیلات مشارکت مدنی به شماره ۶۶۰۳۷۸۹۲۰۰۵ جمعا به مبلغ ۱۶۸۸۷.۲ میلیارد ریال از طریق واگذاری تعداد ۸۸۳۳۵۳۱۰ سهم از سهام شرکت توسعه بین‌المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز (سهامی عام) با نرخ هر سهم ۱۲۸۵۶۹ ریال و تعداد ۸۸۷۵۵۱۰۷۵ سهم از سهام شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز (سهامی خاص) با نرخ ۶۲۳۱ ریال تسویه گردد”».

سهام‌داران پدیده عنوان کرده‌اند: «پس از این اتفاق، بانک صادرات به‌عنوان سهام‌دار حقوقی اصلی شرکت پدیده مطرح و صاحب دو کرسی مدیریتی در این شرکت مطرح گردشگری کشور شد. این درحالی‌ست که با اعتراض سهامداران، رئیس کل دادگستری استان سال گذشته دستور بررسی مجدد را به قاضی اجرای احکام داد. قاضی شعبه اجرای احکام ویژه پرونده‌های جرائم اقتصادی مشهد، در نامه ای به هیئت کارشناسان رسمی دادگستری خواستار بررسی مجدد نحوه کارشناسی قیمت و واگذاری سهم شد».

آن‌ها متذکر شده‌اند: «یکی از مواردی که در این دستور به آن اشاره داشته‌اند، مساله تفکیک و کسر سود مرکب و جرائم تأخیر بانک صادرات است. آنچه امروز برای سهامداران پدیده مهم است اینست که حالا که نتیج بررسی تیم کارشناسان معتمد شعبه اجرای احکام، حکم به بازپس گیری بخش زیادی از سهام صادرات دارد، سهام مازادی که به این بانک داده شده هر چه سریع‌تر به خزانه شرکت برگردد».

امضا کنندگان این کارزار خواسته‌اند: «با برگرداندن این سهام به خزانه شرکت و با توجه به اظهارات مدیران شرکت، می‌توان پروژه روی زمین مانده پدیده شاندیز در مشهد را به اتمام رساند. پروژه‌ای که یکی از با شکوه‌ترین طرح‌های گردشگری کشور است و ضمن تقویت پتانسیل‌های گردشگری کشور، با ایجاد هزاران شغل‌ می‌تواند زمینه‌ساز اقتصادی پویا برای منطقه شود».

سهام‌داران تاکید کرده‌اند: «با برگرداندن سهام بانک صادرات به شرکت پدیده، بانک صادرات باید از کرسی‌های مدیریتی شرکت پدیده شاندیز خارج شود».

در این کارزار از رئیس قوه قضاییه درخواست شده است: «با توجه به در پیش بودن مجمع عمومی برای انتخابات هیئت مدیره جدید پدیده تقاضا داریم نسبت به این پرونده و همچنین صدور رای قاضی محترم اجرای احکام استان، دستور تسریع را صادر فرمایید.تا اقدام مقتضی برای تسریع در عملیات و بازگردانی این سهام به ناحق گرفته شده از سهام‌داران انجام شود».

لینک کوتاه : https://asrtoos.ir/?p=6414

ارسال نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

پایگاه خبر عصر توس/رسانه نسل امروز

دفتر مرکزی: مشهد

ایمیل: asrtoosnews@gmail.com