• امروز : چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
0

در مشهد روزانه ۲۰۰۰ تن زباله تولید می شود/ ۲۰درصد آن قابل بازیافت است

  • کد خبر : 4115
  • 17 خرداد 1402 - 6:42
در مشهد روزانه ۲۰۰۰ تن زباله تولید می شود/ ۲۰درصد آن قابل بازیافت است
روش جمع‌آوری پسماند از درب منازل به این صورت است که خودروی سازمان یک روز در هفته به منازل شهروندان در سطح شهر مشهد مراجعه می‌کند و اقلام بازیافتی را تحویل می‌گیرد.

مسعود رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری عصر توس، اظهارداشت:به صورت میانگین شهر مشهد با تولید روزانه ۲۰۰۰ تن زباله پس از تهران بیشترین میزان تولید زباله در کشور را داراست. که ۶۵ تا ۷۰ درصد آن شامل مواد آلی است. ۲۵ تا ۳۰ درصد نیز شامل پسماند خشک می‌شود که از این میزان بین ۱۰ تا ۱۵ درصد پسماند خشک غیر قابل بازیافت مثل البسه و منسوجات است و در واقع ۲۰ درصد از کل زباله قابلیت تفکیک و بازیافت را دارد.

وی در خصوص تفاوت زباله خشک و تر افزود: زباله یا پسماند تر شامل مواد آلی مانند پوست میوه، پوست سبزیجات، تفاله چای، پسماندهای غذایی و… می‌شود اما پسماند خشک پسماندی است که تر بودن را در جنس خود ندارد و قابل بازیافت است؛ مثل کاغذ، کارتن، پلاستیک، ظروف آب معدنی، انواع فلزات و… . پسماند خشک فسادپذیر نیست و عموما قابلیت بازیافت دارد.

فعالیت ۲۷ ایستگاه‌ مبادله پسماند خشک در سطح شهر مشهد

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد با بیان اینکه شهرداری مشهد و سازمان مدیریت پسماند به‌ منظور تفکیک زباله از مبدا اقدامات متفاوتی انجام داده، گفت: روش‌های مختلفی در خصوص جمع‌آوری پسماند خشک شهروندان در مبدا وجود دارد. روش اول جمع‌آوری از درب منازل است؛ به این صورت که خودروی سازمان یک روز در هفته به منازل شهروندان در سطح شهر مشهد مراجعه می‌کند و اقلام بازیافتی را تحویل می‌گیرد.

رضوی تصریح کرد:اکنون ۲۷ ایستگاه‌ مبادله پسماند خشک در سطح شهر مشهد فعال است و شهروندان می‌توانند پسماند خشک خود را به این ایستگاه‌ها تحویل دهند و از یکسری اقلامی که در این ایستگاه‌ها وجود دارد، در ازای پسماند خشک خود استفاده کند.

وی در خصوص جدیدترین روشی که باعث تحول در جمع‌آوری پسماند خشک شهروندان مشهدی شده است، گفت: تکنولوژی به کمک ما آمده و شهروندان با استفاده از گوشی‌های هوشمند می‌توانند به سهولت و با امتیازات بهتری با شهرداری همکاری کنند.

لینک کوتاه : https://asrtoos.ir/?p=4115

برچسب ها

ارسال نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

پایگاه خبر عصر توس/رسانه نسل امروز

دفتر مرکزی: مشهد

ایمیل: asrtoosnews@gmail.com