• امروز : چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
1

امضای ۸۰۰ میلیارد تومان تفاهم‌نامه برای توسعه خوابگاه‌های دانشجویی

  • کد خبر : 4831
  • 29 تیر 1402 - 8:39
امضای ۸۰۰ میلیارد تومان تفاهم‌نامه برای توسعه خوابگاه‌های دانشجویی
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از امضای ۸۰۰ میلیارد تومان تفاهم‌نامه برای توسعه خوابگاه‌های دانشجویی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری عصرتوس، به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، علی‌اکبر محمدی،در آیین افتتاحیه رویداد فرهنگی مثبت آرمان که در مشهد مقدس برگزار شد با اشاره به افزایش ۱۵۰ درصدی تسهیلات ازدواج و رشد ۱۰۰ درصدی فرزندآوری در جهت سیاست‌های جمعیتی اظهارداشت: سال گذشته و امسال، برای نخستین بار ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در قالب ۱۷ نوع وام، به دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی پرداخت شد.

وی افزود: برای نخستین بار ۱۵۰ میلیارد تومان برای تعمیر و تجهیز خوابگاه‌های دانشجویی در دانشگاه‌های علوم پزشکی اختصاص یافت و امسال و سال گذشته نیز ۸۰۰ میلیارد تومان تفاهم‌نامه با استفاده از ظرفیت بانکی برای توسعه تخت‌های خوابگاهی‌ امضا شده است.

محمدی ادامه داد: ۹۷ درصد از درخواست‌های دانشجویان برای تسهیلات دانشجویی در صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت موفق بوده و سه درصد دیگر نیز به دلیل سنوات ناکافی تحصیلی و عدم ارائه تضمین، موفق نبوده است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت:تا سال گذشته ۸۰۷ باب خوابگاه متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی وجود داشت که سال گذشته با افتتاح ۸۱ باب خوابگاه متاهلی معادل ۱۰ درصد به کل خوابگاههای متاهلی دانشگاه‌های کشور افزوده شد.

محمدی افزود:در راستای توسعه امور فرهنگی، امسال علاوه بر ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از دانشجویان فعال فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی، هشت هزار نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و خانواده‌های آنها، پنج هزار نفر از دانشجویان دختر دانشکده‌های علوم پزشکی اقماری و غیروابسته به وزارت بهداشت و هزار و ۵۰۰ نفر از دانش‌آموختگان این دانشگاه‌، مهمان وزارت بهداشت در مشهد مقدس و بارگاه امام رئوف بوده و هستند.

 ۶۰ درصد دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی را زنان تشکیل می‌دهند

بهرام عین‌اللهی نیز ‌با اشاره به لزوم وجود احساس مسئولیت در دانشجویان اظهارداشت: همه باید در مقابل اتفاقاتی که در دنیا و کشور رخ می‌دهد، احساس مسئولیت داشته باشیم و برای این کار نیاز به برنامه داریم.

وی با بیان اینکه جوانان، رسالت سنگینی در پیشرفت‌های انقلاب و حفظ دستاوردهای جمهوری اسلامی دارند ادامه داد: عضویت در گروه‌های فرهنگی و دانشجویی به تنهایی کافی نیست و باید با احساس مسوولیت، از این فرصت، بهترین استفاده را برد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که همه تشکل‌های دانشجویی باید برنامه داشته باشند گفت: این برنامه‌ها باید دارای هدف و زمان بندی باشد.

عین اللهی بر دشمن شناسی، داشتن تحلیل صحیح از اقدامات دشمنان انقلاب، شناخت دشمن و بصیرت افزایی تاکید کرد و افزود: خودسازی و دیگرسازی، جانمایه فعالیت فرهنگی و دانشجویی است و نه تنها در خودسازی بلکه باید در دیگرسازی هم موثر باشیم و به دیگران کمک کنیم.

لینک کوتاه : https://asrtoos.ir/?p=4831

برچسب ها

ارسال نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

پایگاه خبر عصر توس/رسانه نسل امروز

دفتر مرکزی: مشهد

ایمیل: asrtoosnews@gmail.com