• امروز : چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
0

تعطیلی پایگاه اوراژنس ۱۱۵ در یکی از محورهای پرتردد مشهد

  • کد خبر : 14970
  • 01 آبان 1403 - 13:07
تعطیلی پایگاه اوراژنس ۱۱۵ در یکی از محورهای پرتردد مشهد
پایگاه امداد جاده ای و اورژانس 115 سنگ بست در جاده مشهد به فریمان یکی از محورهای پرتردد مشرف به آرامستان بهشت امام رضا ع و در مسیر پایانه مرزی دوغارون به دلیل نبود آمبولانس غیر فعال است.

به گزارش پایگاه خبری عصرتوس، این خبر به نقل از یکی از اهالی منطقه حاکی از آن است که، یکی از پایگاه های اوراژنس ۱۱۵ مستقر در محور جاده ای مشهد به فریمان از حدود دوهفته گذشته به دلیل خرابی آمبولانس و نبود خودرو امدادی یدک غیر فعال شده است.

با توجه به غیرقابل مترقبه بودن حوادث جاده ای و اتفاقات منجر به آسیب های دارای نیاز به امدادهای پزشکی در روستاها و مناطق مسکونی و شهرکهای صنعتی این منطقه و لزوم انتقال سریع افراد حادثه دیده به مراکز درمانی، نیاز به فعال سازی مجدد این پایگاه از سوی مسئولان ضروری به نظر به نظر می رسد.

هر چند در حوادث پیش آمده در مدت تعطیلی این پایگاه امدادی، مسئولان تلاشگر مربوطه در هنگام بروز و اطلاع از حوادث اقدام به اعزام آمبولانس و نیروهای امدادی از دیگر پایگاه های اطراف نموده اند، اما به دلیل ضرورت حفظ جان مصدومان حادثه دیده و سلامت اهالی و سرنشینان خودرو های عبوری از دو مسیر رفت و برگشت در این محور پرتردد، زمان رسیدن به بالین فرد مصدوم نقش تعیین کننده ای دارد که وجود پایگاهی چابک و مجهز به تجهیزات لازم در این منطقه را حیاتی می سازد.

گفتنی است، این پایگاه امدادی در زمان فعال بودن، اهالی حدود ۳۰ تا ۴۰ روستای دارای سکنه، دو شهرک صنعتی فعال، یک شهرک صنعتی در حال ساخت در مسیرهای مشهد به فریمان، سرخس و ملک آباد را با جمعیتی قابل توجه، تحث پوشش خدمات اورژانس و امداد۱۱۵ قرار می داده است.

لینک کوتاه : https://asrtoos.ir/?p=14970

ارسال نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

پایگاه خبر عصر توس/رسانه نسل امروز

دفتر مرکزی: مشهد

ایمیل: asrtoosnews@gmail.com