• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
1
به مناسبت روز خبرنگار؛

از فعالان رسانه ای خراسان رضوی تجلیل شد/چهارمین استان برخوردار از بیشترین رسانه در ایران/ گزارش تصویری مراسم و آمار تعداد رسانه ها و فعالان رسانه ای کشور

  • کد خبر : 14156
  • 19 مرداد 1403 - 16:56
از فعالان رسانه ای خراسان رضوی تجلیل شد/چهارمین استان برخوردار از بیشترین رسانه در ایران/ گزارش تصویری مراسم و آمار تعداد رسانه ها و فعالان رسانه ای کشور
مراسم روز خبرنگار سال ۱۴۰۳ خراسان رضوی با حضور مسوولان استانی و اصحاب رسانه به همت استانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، بسیج رسانه و خانه مطبوعات در مشهد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری عصرتوس، این مراسم شب گذشته ۱۸مرداد ۱۴۰۳ با همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ بسیج رسانه و خانه مطبوعات در تالار ابن هیثم دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد.
در این ضیافت یعقوبعلی نظری استاندار،حسینی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، پژمانفر رئیس کمسیون اصل ۹۰ و نماینده مردم مشهد، مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری و جمعی دیگر از مسئولان استانی حضور داشتند.
بیش از ۲ هزار و پانصد فعال رسانه ای از جمله خبرنگار، عکاس، فیلمبردار، مستندساز در خراسان رضوی فعالیت می‌کنند.
بر اساس آمار ثبت شده در سامانه رسانه های کشور۱۳هزار و ۳۶۰ رسانه دارای مجوز در ایران فعال هستند و خراسان رضوی با۵۴۷ رسانه مجوز دار در رده چهارمین استان از نظر تعداد رسانه فعال در کشور قرار دارد.
از تعداد ۱۱۶ هزار و ۶۱۲ نفر کاربر سامانه رسانه های کشور تنها هزار و ۸۹۸ نفر از فعلان حوزه رسانه دارای بیمه می باشند.
در حال حاضر بیش از ۲ هزار و پانصد درخواست مجوز فعالیت در نوبت هیات نظارت برمطبوعات معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور قرار دارند.
شایان ذکر است خراسان رضوی با سرانه ۸ رسانه به ازای هر یکصد هزار نفر دارای ۱۸۹ رسانه چاپی، ۱۷۸ رسانه الکترونیک برخط و ۱۸۰ رسانه الکترونیک غیر برخط ۵۴۷ پس از تهران با ۶ هزار و ۹، قم با ۵۶۸، آذربایجان شرقی با ۵۶۶ رسانه مجوز دار در رتبه چهارمین استان دارای بیشترین رسانه مجوزدار کشور قرار دارد.
علاوه براین در دنیای دیجیتال امروزی بی شمار رسانه های غیر رسمی در فضای مجازی از جمله کانالها، صفحات و سکوهای مختلف در پلتفرم های داخلی و خارجی را نیز باید به آن اضافه کنیم که هریک با خط مشی رسانه ای خود از مخاطبان خاص در سطح کشور و حتی بین المللی در این حرفه خاص برخوردارند و به رسالت های اطلاع رسانی، تبلیغات، جامعه پذیری و … عمومی می پردازند./م.ا/

 

لینک کوتاه : https://asrtoos.ir/?p=14156

ارسال نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

پایگاه خبر عصر توس/رسانه نسل امروز

دفتر مرکزی: مشهد

ایمیل: asrtoosnews@gmail.com